MediaWatch

Mediernes alliance indleder møder med Google, Facebook og andre techgiganter

Sammenslutningen af medier, der skal forhandle betaling for brug af mediers indhold på platforme som Google, Facebook og Twitter, har holdt indledende møder med de store techgiganter og dermed taget de første, spæde skridt mod at begynde forhandlinger, fortæller formand Anders Krab-Johansen.

Anders Krab-Johansen, formand for DPCMO og topchef i Berlingske Media har holdt indledende møder med techselskaber. Nu går forhandlinger om rettighedsbetaling i gang. | Foto: PR/Berlingske Media

Tre måneder efter det nye forvaltningsselskab Danske Pressepublikationers Kollektive Forvaltningsorganisation (DPCMO) blev etableret i juli, har alliancen med 37 medier og mediehuse i kredsen nu holdt de indledende introduktionsmøder med rækken af techselskaber, der skal forhandles betaling med.

Det fortæller formand for sammenslutningen, Anders Krab-Johansen, der også topchef i Berlingske Media.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier vil have åbnet diskussion om fordeling af licensoverskud

De mange millioner i såkaldt merlicensprovenu bør fordeles, så de i højere grad bidrager til at skabe bredde i medielandskabet og holder hånden under lokal- og regionalmedier, lyder det fra adm. direktør i Danske Medier, der vil have gjort op med, at en stor bid af kagen tilfalder DR.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs