
Den nye ophavsretslov giver nyhedsmedierne større kontrol over, hvor meget indhold der deles på Facebooks platform, lyder det fra Jesper Doub og Martin Ruby, der er hhv. direktør for Facebooks nyhedspartnerskaber i EMEA og chef for public policy i Norden, i et debatindlæg på Altinget.
"I de tilfælde, hvor et medie har valgt ikke at lægge en historie på Facebook, men en privatperson eller anden tredjepart deler den, vil vi under de nye regler gengive delingen som et rent hyperlink inklusiv overskrift, men altså uden billede og uddrag fra artiklen. På denne måde kan medierne altså vælge at have fuld kontrol over hvilke specifikke historier, der skal kunne deles med disse ekstra elementer," lyder det i indlægget.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app