Facebook: Ny lov giver medier mere kontrol

Når den nye ophavsretslov mandag træder i kraft, betyder det, at nyhedsmedier nu selv kan styre, hvor meget indhold der deles, når brugere linker til artikler på platformen. Der falder dog ikke mønter af, når historierne deles, lyder det i et debatindlæg fra Facebook.
Foto: OLIVIER DOULIERY/AFP/Ritzau Scanpix
Foto: OLIVIER DOULIERY/AFP/Ritzau Scanpix

Den nye ophavsretslov giver nyhedsmedierne større kontrol over, hvor meget indhold der deles på Facebooks platform, lyder det fra Jesper Doub og Martin Ruby, der er hhv. direktør for Facebooks nyhedspartnerskaber i EMEA og chef for public policy i Norden, i et debatindlæg på Altinget.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også