
Der er rigtig meget, som er alt for tidligt at tale om, når det kommer til den nye ophavsretslov, der blev vedtaget i Folketinget torsdag. For loven er blot et første - men vigtigt - skridt på en lang og kompliceret vej mod at få lavet en kollektiv aftale mellem medier og techgiganter om brugen af dansk medieindhold.
Sådan lydet det fra Berlingske Medias koncernchef og udgiver, Anders Krab-Johansen, på spørgsmålet om, hvorvidt en aftale med techgiganterne på sigt vil kunne ses på bundlinjen i danske mediehuse.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"
Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.