MediaWatch

Anders Krab om ny ophavsretslov: Alt for tidligt at tale om økonomisk udbytte

Ny ophavsretslov er et afgørende første skridt mod at give danske medier kontrol over deres eget digitale indhold, mener adm. direktør for Berlingske Media - men vejen fremad er tåget, lyder det.

Foto: PR/Berlingske Media

Der er rigtig meget, som er alt for tidligt at tale om, når det kommer til den nye ophavsretslov, der blev vedtaget i Folketinget torsdag. For loven er blot et første - men vigtigt - skridt på en lang og kompliceret vej mod at få lavet en kollektiv aftale mellem medier og techgiganter om brugen af dansk medieindhold.

Sådan lydet det fra Berlingske Medias koncernchef og udgiver, Anders Krab-Johansen, på spørgsmålet om, hvorvidt en aftale med techgiganterne på sigt vil kunne ses på bundlinjen i danske mediehuse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs