Venstres nye medieordfører vil bruge sin erhvervsbaggrund aktivt

Kim Valentin vil som Venstres nye medieordfører se danske medier igennem en erhvervslinse, men vil ikke genopfinde partiets mediepolitiske linje.
Kim Valentin er medlem af Folketinget og har tidligere været borgmester i Gribskov Kommune. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Kim Valentin er medlem af Folketinget og har tidligere været borgmester i Gribskov Kommune. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Venstres nye medieordfører, Kim Valentin, mener, at fristen for et nye medieudspil for længst er overskredet, at Radio Loud uden lyttere er pengespild og at regeringens lovforslag om ophavsret er "et godt bud" på, hvordan man får techselskaber til at betale for medieindhold, skriver Journalisten.

Dermed sigter Kim Valentin ikke efter at tegne nye streger i Venstres mediepolitik, men han vil til gengæld bruge sin erhvervsbaggrund aktivt i sit ordførerskab.

"Der, hvor man vil se en ændring, er den baggrund, jeg har. Jeg har stor erfaring fra erhvervslivet. Medievirksomheder i dag er i høj grad erhvervsvirksomheder, og det er mere spændende end nogensinde, hvad der sker på medieområdet,” siger han til Journalisten.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også