
Det er ikke acceptabelt, hvis danske ugeaviser må dreje nøglen om på grund af coronakrisen. Sådan lyder reaktionen fra Socialdemokraternes medieordfører, Kasper Sand Kjær, efter Danske Medier mandag i et brev til kulturminister Joy Mogensen krævede, at forårets annoncehjælpepakke for medierne nu bliver genåbnet for ugeaviserne.
”Det er enormt vigtigt for os at sikre, at vi har stærke lokale og regionale medier i Danmark. Det er også en af vores sigtelinjer for et nyt medieforlig at styrke de medier, der dækker danskernes liv rundt om i landet,” siger Kasper Sand Kjær til MediaWatch.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"
Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.