MediaWatch

Frie Grønne vil give unge medieklippekort og øge Innovationspuljen i nyt medieudspil

Tilskud til avisabonnement til unge, markant større Innovationspulje og et nyt nationalt mediecenter skal styrke medieudvikling og demokrati, mener Frie Grønne, der i nyt medieudspil vil poste ekstra 886 mio. kr. i medieområdet årligt.

Frie Grønne med formand Sikandar Siddique i spidsen kommer med sit første medieudspil efter dannelsen sidste forår. | Foto: Jacob Ehrbahn/Ritzau Scanpix

Mens regeringens medieudspil lader venter på sig, lægger Frie Grønne med den tidligere radikale kulturminister Uffe Elbæk blandt stifterne nu sit første medieudspil frem under overskriften "Mediepolitik er demokratipolitik".

Med udspillet vil partiet sparke gang i den mediepolitiske debat, som har været i venteposition gennem coronatiden, og flage det dobbelte pres, der ifølge Frie Grønne trykker både medier og samfund.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Stifter af Radio24syv om Loud-skifte: Kritikken er forståelig

Private aktørers kritik af Berlingske Medias mulige overtagelse af Radio Loud er forståelig, mener Lisbeth Knudsen, der som tidligere topchef i mediehuset var med til at skabe Radio24syv og monopolbruddet på taleradio. Radiodirektør mener, det vil skævvride konkurrencen, men det vil Radio- og tv-nævnet næppe skele til i sin afgørelse, mener professor.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs