MediaWatch

Frie Grønne vil give unge medieklippekort og øge Innovationspuljen i nyt medieudspil

Tilskud til avisabonnement til unge, markant større Innovationspulje og et nyt nationalt mediecenter skal styrke medieudvikling og demokrati, mener Frie Grønne, der i nyt medieudspil vil poste ekstra 886 mio. kr. i medieområdet årligt.

Frie Grønne med formand Sikandar Siddique i spidsen kommer med sit første medieudspil efter dannelsen sidste forår. | Foto: Jacob Ehrbahn/Ritzau Scanpix

Mens regeringens medieudspil lader venter på sig, lægger Frie Grønne med den tidligere radikale kulturminister Uffe Elbæk blandt stifterne nu sit første medieudspil frem under overskriften "Mediepolitik er demokratipolitik".

Med udspillet vil partiet sparke gang i den mediepolitiske debat, som har været i venteposition gennem coronatiden, og flage det dobbelte pres, der ifølge Frie Grønne trykker både medier og samfund.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs