MediaWatch

Da coronakrisen ramte Danmark, satte én topchef sig på toppen af mediebilledet

Coronakrisen har gjort landets topchefer til forsidestof i landets medier. Mest omtalt er en topchef, der var med til at forsikre danskerne om, at forsyningerne af rugbrød og toiletpapir ikke ville sande til.

Administrerende direktør i Salling Group, Per Bank (tv). | Foto: Niels Hougaard/Ritzau Scanpix

Da coronakrisen i marts for alvor ramte Danmark, oplevede danske virksomheder – store som små – at forudsætningerne for deres forretning på få dage ændrede sig fundamentalt. Med ét var fyringsrunder, hjælpepakker og krisehåndtering en central del af hverdagen.

Men de hektiske måneder har ikke fået topcheferne til at gemme sig eller skærme sig fra offentligheden. Nye tal, som Infomedia har trukket for Watch Medier, viser, at topcheferne i landets 30 største virksomheder har udtalt sig mere til landets medier efter 1. marts, end de gjorde inden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs