MediaWatch

Medievirksomheder kan nu søge om kompensation for tab af annonceindtægter

Det er nu muligt for medievirksomheder at søge om kompensation for tab af annonceindtægter som følge af covid-19.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Kompensation for op mod 80 pct. af et medies samlede nedgang i annonceindtægter som en direkte konvekvens af myndighedernes tiltag mod covid-19.

Det er hvad en ny politisk aftale mellem Regeringen, Venstre, SF, Det Radikale Venstre, Enhedslisten, Dansk Folkeparti, Konservative, Alternativet og de fire grønne løsgængere indebærer.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs