Ny lov sætter rammer for digitale platformes salg af produkter

Også sociale medieplatforme som Facebook Marketplace, hvor brugere kan købe produkter direkte fra forhandlere, falder under en nyt regelsæt, der gør det muligt for myndighederne at gribe ind over for digitale platforme, der formidler onlinesalg. Minister vil arbejde for global løsning i EU-regi.
Erhvervsminister Simon Kollerup (S). | Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix
Erhvervsminister Simon Kollerup (S). | Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix

Hvis en dansk virksomhed oplever, at der på digitale platforme – heriblandt dba.dk, Amazon og Facebook Marketplace – bliver ændret i handelsbetingelserne uden varsel og begrundelse, kan de danske myndigheder nu gribe ind og bl.a. give påbud. Det oplyser Erhvervsministeriet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også