Økonomiske ministre har sat sig på medieomtalen: "En tung og blivende tendens"

Økonomi, jobs og genåbning af virksomheder er på toppen af den politiske dagsorden. Det afspejler sig også i, hvilke ministre der får spalte- og æterplads i medierne, viser nye tal. En blivende tendens, mener medieforsker.
Foto: Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Coronaepidemien har på kort tid kastet dansk økonomi ud i dyb recession med tusindvis af tabte arbejdspladser til følge. Det er en virkelighed, der også viser sig tydeligt i mediebilledet, hvor ministre, der for få måneder siden måtte kæmpe for taletid i medierne, i dag er blevet helt centrale.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også