MediaWatch

Kulturministeren vil strømline regler for politisk reklame på tv

I forbindelse med implementeringen af AVMS-direktivet, der fastlægger rammer for digitale medier, skal forbuddet mod politisk reklame på tv, men ikke streamingtjenester, granskes, mener kulturminister Mette Bock (LA).

Kulturminister Mette Bock (LA). | Foto: Ritzau Scanpix/Jens Dresling

Kulturminister Mette Bock (LA) er klar til at kigge på paragrafferne i radio- og fjernsynsloven og strømline reklamereglerne på traditionelt tv og streamingtjenester og sociale platforme.

"Jeg er enig i, at man på sigt bør sidestille tv og on demand-tjenester, så reglerne bliver mere teknologi- og platformsneutrale. Situationen i dag, hvor der gælder forskellige regler, er ikke hensigtsmæssig," skriver hun i en skriftlig kommentar til MediaWatch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs