MediaWatch

Seks nye ansigter blandt partiernes medieordførere

Flere nye ansigter er at finde blandt partiernes medieordførere. Se den samlede liste her.

Foto: Jens Dresling/Polfoto

Seks nye ansigter er at finde i medieordfører-kredsen efter Folketingsvalget, mens tre er gengangere fra før valget, skriver Danske Medier.

Venstre, Enhedslisten og Alternativet har alle udpeget nyvalgte folk til posten. I Venstre er det Britt Bager, Enhedslisten har valgt Søren Søndergaard og Alternativet repræsenteres i ordførerkredsen af Rasmus Nordqvist.

Hos SF og Socialdemokratiet er der gensyn med to tidligere medieordførere. Det drejer sig om Holger K. Nielsen  (SF) og Mogens Jensen (S). De tre medieordførere, der fortsætter, er Liberal Alliances Mette Bock, Morten Marinus fra Dansk Folkeparti og Zenia Stampe fra Radikale Venstre.

Derudover er Orla Hav (S) ny formand for kulturudvalget. Han afløser Flemming Møller Mortensen (S).

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs