MediaWatch

Egmont lancerer digital magasin-buffet i Norge

App’en Flipp giver fælles adgang til Egmonts norske blade. Selvom det ville tage få uger at overføre det til det danske marked er en dansk udgave dog ikke lige i om hjørnet.

Skal man gå med i en fælles løsning a la Spotify eller Netflix, sikre hegnet om eget indhold eller supplere ens magasiner med ekstra indhold fra andre tjenester, som Nordjyske har gjort herhjemme med JSL’s Jubii Mii-app?

Det er et dilemma magasinudgivere lige nu vejer på vægtskålen. Hos Egmont i Norge har man nu valgt side. For 129 norske kr. giver en ny app, Flipp, en samlet adgang til 30 af udgiverens norske titler på tablet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kritiseret aftale om rettighedsbetaling lagt på is, mediebureauer kigger efter alternativer til Facebook, DR dropper livekoncerter, podcastbureau udvider med nye formater, og lokale radio- og tv-stationer har fået inddraget deres sendetilladelser. Læs med, når vi gennemgår ugens største mediesager.

Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise

En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs