Aller i Norge varsler nye nedskæringer

En resultatmæssig tilbagegang kan tvinge Aller Media i Norge til nye nedskæringer. Niveauet afhænger bla. af de digitale indtæger.

Det er ikke kun på koncernniveau, at Aller oplevede et utilfredsstillende regnskabsår i 2013/2014.

I Norge oplevede Aller Media også tilbagegang, selvom omsætningen blev øget på grund af købene Dagbladet, Hyper Interaktiv og Scandinavia Online (SOL), skriver Kampanje.

Resultatet før skat dalede til minus 75 mio. norske kr. mod et overskud på seks mio. norske. kr. året inden. Nedgangen skuldes ifølge Aller Media integrations- omstillingsomkostninger i forbindelse med forårets nedskæringer samt faldende indtægter i koncernens mange papirmedier.

Og tilbagegangen kan tvinge det norske Aller til nye nedskæringer, advarer Aller Medias afgående topchef i Norge, Roger Hansen.

"De papirbaserede medier er fortsat vigtige, men er fortsat nødt til at reducere omkostningsniveauet," udtaler Roger Hansen, der overfor Kampanje ikke vil afvise yderligere fyringer.

Han tilføjer, at niveauet på nedskæringerne bla. afhænger af størrelsen de digitale indtægter.

Aller Media i Norge var i foråret ude i en større sparerunde, der skulle skære 50 årsværk i løbet af 12 måneder.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også