Infomedia henter ny direktør hos digitalt bureau

1. januar bliver partner og CSO i det digitale bureau In2Media, Thomas Vejlemand, ny adm. direktør for Infomedia. Det skriver Infomedia i en pressemeddelelse.
Medieovervågningsvirksomheden, der er i fællesskab er ejet af Berlingske Media og JP/Politikens Hus i fællesskab. Senest har Thomas Vejlemand desuden været adm. direktør i In2Medias teknologiselskab Insilico og har desuden en fortid som adm. direktør i det digitale bureau Creunas danske afdeling, PriceWaterhouseCoopers og Deloitte Consulting.
"Jeg er sikker på, at Infomedia i Thomas Vejlemand får en meget stærk ledelseskraft i forhold til både at udvikle forretningen, til at afkode kundernes behov og til at sørge for, at vi også teknologisk får flyttet os i den rigtige retning. Jeg glæder mig til samarbejdet med en direktør, som jeg er sikker på kan give ny inspiration til virksomheden og medarbejderne," siger Infomedias bestyrelsesformand Lisbeth Knudsen i meddelelsen.
Thomas Vejlemand afløser Tim Wolff Jacobsen, der stoppede tidligere på året. Senere sagde Infomedia også farvel til IT- og økonomidirektørerne.
Med Thomas Vejlemand har Infomedia dermed fået den IT-profil til posten, som Lisbeth Knudsen efterlyste tidligere på året.
Den nye adm. direktør skal navigere i et marked med øget konkurrence fra konkurrenter som Meltwater og Retriever, der også har vist sig i Infomedias regnskaber, hvor brutteresultatet i 2013 faldt fra 89 mio. kr. til 86 mio. kr. og resultatet efter skat dalede fra 7,7 til 6,6 mio. kr.
Relaterede artikler:
Topchef forlader Infomedia
For abonnenter
Infomedia siger farvel til to direktører mere
For abonnenter
Knudsen: Nu skal infomedia kapitalisere på sin position
For abonnenter