MediaWatch

Infomedia henter ny direktør hos digitalt bureau

Selskabet har i år oplevet en række udskiftninger i ledelsen og henter nu partner hos In2Media ind som ny adm. direktør.

1. januar bliver partner og CSO i det digitale bureau In2Media, Thomas Vejlemand,  ny adm. direktør for Infomedia. Det skriver Infomedia i en pressemeddelelse.

Medieovervågningsvirksomheden, der er i fællesskab er ejet af Berlingske Media og JP/Politikens Hus i fællesskab. Senest har Thomas Vejlemand desuden været adm. direktør i In2Medias teknologiselskab Insilico og har desuden en fortid som adm. direktør i det digitale bureau Creunas danske afdeling, PriceWaterhouseCoopers og Deloitte Consulting.

"Jeg er sikker på, at Infomedia i Thomas Vejlemand får en meget stærk ledelseskraft i forhold til både at udvikle forretningen, til at afkode kundernes behov og til at sørge for, at vi også teknologisk får flyttet os i den rigtige retning. Jeg glæder mig til samarbejdet med en direktør, som jeg er sikker på kan give ny inspiration til virksomheden og medarbejderne," siger Infomedias bestyrelsesformand Lisbeth Knudsen i meddelelsen.

Thomas Vejlemand afløser Tim Wolff Jacobsen, der stoppede tidligere på året. Senere sagde Infomedia også farvel til IT- og økonomidirektørerne.

Med Thomas Vejlemand har Infomedia dermed fået den IT-profil til posten, som Lisbeth Knudsen efterlyste tidligere på året.

Den nye adm. direktør skal navigere i et marked med øget konkurrence fra konkurrenter som Meltwater og Retriever, der også har vist sig i Infomedias regnskaber, hvor brutteresultatet i 2013 faldt fra 89 mio. kr. til 86 mio. kr. og resultatet efter skat dalede fra 7,7 til 6,6 mio. kr.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs