MediaWatch

SBS overtager radiosalg for Fynskes Klubben

SBS Discoverys salgsnetværk skal fremover varetage salget af nationale radiokampagner for Fynske Mediers radiostation Klubben.

Fra 1. januar indgår SBS Discovery og Fynske Medier alliance om, at nationale radiokampagner fremover skal ske gennem SBS’ salgsnetværk. Det skriver SBS Discovery i en pressemeddelelse.

”Som den største udbyder af nationale radiokampagner er det vigtigt for os at stå stærkt i alle dele af landet. Vi har i mange år selv været godt repræsenteret med vores egne brands på Fyn, men med det nye samarbejde med Klubben har vi en ugentlig dækning på hele 65% på Fyn. Det er vigtigt i vores konkurrence med andre mediegrupper,” siger adm. direktør i SBS Discovery Radio, Jim Receveur, i meddelelsen.

Foruden SBS Discoverys egne radiostationer har salgsnetværk foruden Fynske Medier partnerskaber med en række andre regionale radiostationer VLR, Radio ANR, Radio Skala, Radio ABC og Radio Viborg.

Siden 1. august har Fynske Medier samtidig solgt SBS Discoverys lokale radiospots på Fyn.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs