MediaWatch

Læsertal: Magasin-højdespringere lander igen

Væksten flader ud for Egmont og JSL i de nye læsertal for 2. og 3. kvartal, mens de største magasinudgivere, Aller og Bonnier, ser tilbagegang det seneste halvår.

Egmont og JSL Publications, som nordjyske købte ved årsskiftet, står stadig solidt blandt læserne af printmagasiner, hvor de to huses magasiner i 2. og 3. kvartal i snit gik henholdsvis 3,1 og 6,19 pct. frem. Men væksten er taget af i forhold til den fremgang på 11 pct., de begge nåede i TNS Gallups læsertal for årets første seks måneder.

Hos JSL er det stadig Bilekspressen, som har fart på med en fremgang på 33,33 pct. Dermed nåede bladet op på 60.000 læsere mod de 45.000 i første halvår. I den anden ende ligger udgiverens magasin for hundeejerne, Vi med Hund, der i sommerhalvåret går tilbage med 11,3 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 i Norge opruster digitalt

Egmonts store norske tv-forretning øger bemandingen på tv2.no med 30 stillinger som led i en digital opgrading, der bl.a. skal styrke nyhedsformidlingen på breaking.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs