MediaWatch

Politiken vælger aktivist og iværksætter som live-chef

Avisens nye chef for bl.a. Politiken Talks og avisens kritikerskole har en fortid hos bl.a. gadefesten Distortion og en bar i Kødbyen i København.

I tråd med Politikens strategi om at trække læserne tættere på har avisen på Rådhuspladsen i København ansat en ny live-chef. Det skriver avisen på dens hjemmeside.

32-årige Lærke Hein får fremover ansvaret på alle de offentlige arrangementer, der er ’redaktionelt forankrede’, som avisen skriver. Det gælder bl.a. avisens kritikerskole, Politiken Talks og avisens tilstedeværelse på Folkemødet på Bornholm.

Politiken skruer op for ”live”-faktor
”Jeg kan jo få ting til at ske. Og det er jo det, jeg skal bruge i den her stilling. Indholdet ligger der, det er bare at sætte det ind i nogle rammer. Det kan jeg. Og så kan jeg også få ting til at ske i samspil med andre mennesker - det er nok det, jeg kommer til at bruge mest i mit nye job,” siger Lærke Hein til Politiken.dk.

Hun har tidligere været involveret i den københavnske gadefestival Distortion, været en af drivkræfterne bag dokumentarfilmen ’Palestine Marathon’ om at skabe et maratonløb på Vestbredden og været med til at starte Karriere Bar i København. Hun starter i jobbet i dag.

Politiken deklarerer sidegesjæft på madbestilling

Politiken vil nå 100.000 digitale abonnenter i 2017

Lidegaard: Slut med print- og netjournalister

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs