MediaWatch

Politiken vil nå 100.000 digitale abonnenter i 2017

En ny treårig strategi skal vende Politiken fra printhus til digitalt mediehus. Målsætningen er massiv vækst i det digitale abonnentssalg særligt blandt de yngre medieforbrugere. Samtidig drosler avisen kraftigt ned på fællesstof.

Foto: JENS DRESLING/POLFOTO/ARKIV

Mindst 100.000 digitale abonnementer, når kalenderen viser 2017.

Det er det ambitiøse mål, som Politikens ledelse nu holder frem foran sig. De 100.000 er et markant hop fra de 10.000 abonnenter, der er det seneste officielle tal. Siden er antallet af abonnenter vokset svagt, bl.a. hjulpet på vej af en samarbejdsaftale med Telmore, der giver deres kunder onlineadgang til bl.a. Politiken. Ifølge MediaWatchs oplysninger er tallet derfor i dag snarere oppe i nærheden af 18.000 digitale abonnenter.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs