MediaWatch

Putins omstridte medielov sender MTG i tænkeboks

MTG sætter sig ned med sine juridiske rågivere for at overveje sine muligheder, efter Rusland har indført ny medielov, der rammer selskabet. Samtidig søger de råd hos andre påvirkede medieselskaber.

Foto: PR-foto

Den skandinaviske tv-koncern Modern Times Group (MTG) med den danske topchef Jørgen Madsen Lindemann i spidsen er sendt på overarbejde, efter at Ruslands præsident, Vladimir Putin, i går underskrev en omdiskuteret lov, der begrænser udenlandske selskabers ejerskab af russiske medievirksomheder til 20 pct. fra 2017.

Loven rammer MTG, der i Danmark står bag Viasat og TV3, fordi de er hovedaktionær i det største uafhængige russiske tv-selskab, CTC Media, med 37.9 pct. af aktierne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs