MediaWatch

Aller klar med annoncørbetalt web-tv

Et nyt web tv-koncept, som finansieres af annoncører, skal styrke Allers position inden for indholdsmarkedsføring. Første skud på stammen er en serie om skiferier med to kendte i hovedrollerne.

Aller er klar med en ny kommerciel satsning. Der er tale om et web tv-koncept, som er finansieret og bestilt af annoncører - også kendt som content marketing.

Det skriver Aller i en pressemeddelelse.

"Vi ser et stort potentiale i at udvikle annoncørbetalte web-tv-programmer, som en del af virksomheders content marketing-strategi. Udover at det er billigere at producere end traditionelt flow-tv, giver webformatet langt flere muligheder i forhold til at få indholdet til at leve i længere tid på flere forskellige digitale platforme og for at gå i direkte dialog med seerne," udtaler Rune Bendixen, Head of Aller Visuals, i pressemeddelelsen.

Skal sælge skirejser

Konceptet, der er udviklet af Aller Visuals, Aller Client Publishing og Hop Creek Entertainment, kaster i første omgang web tv-serien 'Tosset med ski' af sig.

I serien, hvis formål er at sælge skirejser, kan seerne gennem 8 episoder på hver ca. 8 minutter følge den erfarne skiekspert Tomas Villum og nybegynderen Jonas Schmidt, når de besøger nogle af Europas mest populære skidestinationer.

Serien er produceret i samarbejde med Audi Danmark, Nortlander, Lego Wear, Salomon og Den Danske Skiskole. Den bliver lanceret i samarbejde med Femina.dk, Seoghoer.dk, BT.dk samt på vores Allers website for serien og Facebook.

"Vi ved fra en lang række andre content marketing-formater, at kommercielle budskaber leveret som underholdning eller i anden relevant kontekst har meget stor gennemslagskraft,” udtaler Rune Bendixen om serien.

Ser store muligheder

Aller Media vurderer selv, at det nye koncept via deres eget netværk kan opnå et reach, der matcher flere af de landsdækkende kommercielle tv-kanaler.

Ifølge dem bliver content marketing-ydelser i stigende grad efterspurgt af virksomheder og organisationer og Aller ser store muligheder i området. Det understreges ikke mindst af sommerens opkøb af Datagraf-koncernen, skriver de.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs