MediaWatch

EB bragte forkert navn på smittemistænkt DR-medarbejder

Ekstra Bladet nåede at bringe billede og navn på en DR-medarbejder, som blev undersøgt for at være smittet med ebola. Det viste sig at være den forkerte. Chefredaktør beklager.

Fredag formiddag bragte Ekstra Bladet en artikel på nettet med billede og navn på en person, der ifølge avisens oplysninger var den smittemistænkte DR-medarbejder. Der var en DR-medarbejder indlagt på Hvidovre Hospital mistænkt for at være ebola-smittet, men det var ikke vedkommende, som Ekstra Bladet havde med i sin artikel. Chefredaktør Poul Madsen beklager fejlen på EB.dk.

Den rigtige DR-medarbejder, der var forbi Hvidovre Hospitals Infektionsmedicinske Afdeling, ønsker ikke sit navn frem.

DR-medarbejder indlagt: Ebola-mistanke var falsk alarm 

”Vi har valgt lige nu ikke at gå ud med vores medarbejders navn, fordi at han ikke ønsker noget postyr. Det er en falsk alarm. Og han synes sådan set, det er vigtigere, at man beskæftiger sig med de tusindvis af smittede i Vestafrika, frem for at han med en forkølelse og måske lidt influenza, bliver centrum for en sådan historie. Det er en linje, som jeg bakker fuldstændigt op,” siger Thomas Falbe, redaktionschef for DR Nyheder Udland, til Eb.dk.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs