Altinget får mobilvenlig make-over
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6927739.ece/ALTERNATES/schema-16_9/altinget-nyt-layout-2014.jpg)
Ikke mere .dk i Altinget-navnet og et nyt redesign med tilhørende opdateret grafisk identitet skal være med til at øge læsertilfredshed og trafiktal, skriver Altinget.
Nichemediet om politik skifter ham i samarbejde med Peytz & Co., der har stået for designet og Scandinavian Branding, som har lavet det nye logo og en særlig skrifttype til Altinget. Redesignet sikrer sig, at layout tilpasser sig brugerens skærm, uanset om den er på en mobil, en tablet eller en stationær computer.
”Som læser er indholdet det helt centrale, og dét har vi ikke ændret på. Det er tøjet på kroppen, vi har gjort moderne (…) Vi er glade for resultatet og håber naturligvis, vores læsere vil tage det til sig. Selv om ingen af os nok, indrømmet, kan lide ændringer,” skriver Altingets stifter Rasmus Nielsen om redesignet.
Relaterede artikler
Altinget-ejer køber hotel på Bornholm
For abonnenter
Hvilke netmedier har fået mediestøtte?
For abonnenter
Altinget udvider med forsker-artikler
For abonnenter