Altinget får mobilvenlig make-over

Nyt logo og design, der tilpasser sig alle platforme, skal være med til at øge trafiktal.

Ikke mere .dk i Altinget-navnet og et nyt redesign med tilhørende opdateret grafisk identitet skal være med til at øge læsertilfredshed og trafiktal, skriver Altinget.

Nichemediet om politik skifter ham i samarbejde med Peytz & Co., der har stået for designet og Scandinavian Branding, som har lavet det nye logo og en særlig skrifttype til Altinget. Redesignet sikrer sig, at layout tilpasser sig brugerens skærm, uanset om den er på en mobil, en tablet eller en stationær computer.

”Som læser er indholdet det helt centrale, og dét har vi ikke ændret på. Det er tøjet på kroppen, vi har gjort moderne (…) Vi er glade for resultatet og håber naturligvis, vores læsere vil tage det til sig. Selv om ingen af os nok, indrømmet, kan lide ændringer,” skriver Altingets stifter Rasmus Nielsen om redesignet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også