Engelsksproget medie henter trafikken udefra
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6829449.ece/ALTERNATES/schema-16_9/the_local.jpg)
I alt er 80 pct. af trafikken udenlandske læsere i mediets første måned, hvor The Local i Danmark ifølge Cremer i alt har haft 350.000 sidevisninger. Han ville have været tilfreds med 200.000.
Justin Cremer, der indtil videre den eneste skrivende på siden, fortæller, at historier, der be- eller afkræfter stereotyper om Danmark og danskerne er i høj kurs.
”Hver gang der er en historie, som passer ind i billedet af danskerne som de lykkeligste folk i verden, tror jeg, det vil give mange klik. På samme måde når der er en historie, som virkelig afviger fra den eller andre stereotyper. For eksempel når verden finder ud af, at danskeren er en flok barbariske typer, som godt kan lide at dræbe dyr offentligt og få små børn til at se på det,” siger han til Journalisten.dk og henviser til aflivningen af giraffen Marius i Københavns Zoo i foråret.
Da The Locals danske udgave gik i luften for en måned siden fortalte Justin Cremer til MediaWatch, at ambitionen var at få sitet til at løbe rundt med indtægter fra bannerannoncer, og at han i første omgang har indgået franchisekontrakt med The Locals stiftere om for et halvt år. The Local har fire mio. månedlige læsere på dets sites med engelsksprogede nyheder fra europæiske lande.
Relaterede artikler
Internationalt nyhedsmedie går ind i Danmark
For abonnenter