Se og Hør indførte paparazzi-strategi i 2010

Livsfarlige biljagter på kendisser blev indført som modtræk mod faldende indtjening, viser internt Se og Hør-dokument, som Jyllands-Posten har haft adgang til.
Ken B. Rasmussen, tidl. journalist på Se og Hør.
Ken B. Rasmussen, tidl. journalist på Se og Hør.

Et strategioplæg fra 2010 viser ifølge Jyllands-Posten, at ledelsen på Se og Hør systematiserede jagten på de kendte i en grad, at det kunne have bragt folk i livsfare.

Begrundelsen var ifølge dokumentet at tjene flere penge, og at man derfor skulle følge ”de mennesker, som vi har sværest ved at få i bladet på normal vis,” som det ifølge avisen fremgår af dokumentet. Den tidligere medarbejder, forfatteren Ken B. Rasmussen deltog selv i biljagterne og beskriver blandt andet, hvordan han var med til at jagte reality-stjernen Anni Fønsby væk fra Østre Landsret og op ad Helsingør-motorvejen.

”Det udviklede sig til en vild biljagt, hvor hun og hendes chauffør forsøgte at slippe fra os. Vi kørte over for rødt, og vi kørte på veje, der var ensrettede. Vi kørte også venstre om en helle (…) Det kunne være gået galt. Vi kunne have kørt et barn, der var på vej over gaden, ned,” siger Ken B. Rasmussen til Jyllands-Posten.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også