Netværk for mobilannoncer på rov i Spanien

Efter danske AdQuota har hentet venturemillioner fra Northcap Ventures har selskabet nu købt spanske MobiTargets.

Der skal skabes et brohoved til Sydeuropa.

Sådan ræsonnementet bag dansk AdQuoutas opkøb af de spanske mobilannoncenetværk MobiTargets, der har mere end 250 mio. sidevisninger om måneden. Det skriver Markedsføring. Pengene til opkøb stammer fra de 19 mio. kroner, som ventureselskabet Northcap for nyligt investerede i selskabet.

”Vi har ambitiøse planer for ekspansion i Europa, og vi tror på en konsolidering af det europæiske marked for mobil annoncering. MobiTargets har været en del af det spanske annoncemarked i årevis, og de har et godt og engageret team. Vi er derfor rigtigt glade for at byde dem velkommen i AdQuota-gruppen,” siger adm. direktør Michael Buch Sandager til Markedsføring.

MobiTargets har annonceaftaler med store spanske medier som Canal Sur, El Economista og El Confidencial. AdQuote blev stiftet i 2010 af iværksætteren Torben Majgaard, der blandt andet har stået for it-virksomeden Ciklum, der voksede til en virksomhed med 2.000 medarbejdere.

Det spanske marked for mobilannoncer er fordoblet på få år og forventes ifølge Markedsføring at stige med 444 pct. fra 2013 til 2016.

Global: Nu kommer videoreklamerne på Facebook

Jyske Medier slutter sig til JP/Pol-netværk

Ekstra Bladet opretter ny stilling som mobilredaktør 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også