Fynske Medier satser på historisk høj vækst

På trods af en branche i bakgear, satser det regionale mediehus på, at omsætningen skal løftes i hidtil uset grad.

Fynske Medier har i de seneste år løbende opslugt mindre lokalmedier og sat sig tungt på øens mediebillede, og festen er langt fra forbi, skriver Børsen.

Chefredaktør på Fyens Stiftstidende og medlem af direktionen i Fynske Medier, Per Westergård, løfter på låget til en plan om omsætningsvækst på godt 60 pct. frem til 2017. Det vil bringe Fynske Mediers omsætning fra 570 mio. kr. sidste år over forventede til 620 mio. år til op over 900 mio. kr. om fire år.

”Det, vi gør, de kommende år er, at vi vil vokse ved at søge ind, hvor pengene er større og marginalerne er højere (...) Det er farligt for de eksisterende aviser, hvis de ikke kæmper det betalte avisoplag.

Fynske: Oplagstal er mere værd end læsertal

Fynske Medier opsluger ugeavis

Fynske Medier køber app-firma

Fynske køber grafisk bureau 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også