Global: Tal-guru headhunter journalister til medieopstart
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6258537.ece/ALTERNATES/schema-16_9/espn53.jpg)
Tal-guru headhunter journalister til medieopstart
Statistikeren Nate Silver, der har opnået næsten mytisk status i den amerikanske medieverden efter at have forudsagt valgresultaterne ved de seneste to præsidentvalg, suger journalistiske kræfter til ny sportssatsning hos ESPN. Bloggen FiveThirtyEight skal dog samtidig fortsat køre statistikdrevne historier om politik, som den har gjort i de seneste år under ejerskab af New York Times. Ifølge Adweek har han til det formål netop hentet The Guardians talknuser Harry Enten som seniorreporter for politik, mens en håndfuld journalister og redaktører fra Wall Street Journal, Tampa Bay Times og Business Insider også er føjet til holdkortet.
New York Times klar med advertorials
Snart bliver der reklamer til dig i form af artikler fra annoncører, når du bevæger dig ind på New York Times’ digitale territorium. Det løfter avisens chef for annoncer Meredith Kopit Levien sløret for, skriver Capital New York. Såkaldt brand journalism eller native advertisement, som det også kaldes, deler vandene i den amerikanske medieverden, hvor Wall Street Journal bl.a. helt har afvist annonceformen. Tidligere har New York Times også virket afvisende over for formatet, men med relanceringen af avisens hjemmeside i det nye år vil man altså nu eksperimentere med det en talsperson fra avisen kalder en ”storytelling-platform for annoncører”.
Dagens Nyheter bygger eget tv-studie
De svenske aviser fortsætter med at satse på tv. Tidligere har Aftonbladet udvidet sin tv-satsning til også at omfatte en kanal på den svenske streamingtjeneste Magine, og nu udvider Dagens Nyheter også tv-delen af DN.se. Kanalen får faste ugentlige formater, men tv-studiet står også klar til at kunne livesende ved store nyhedsbegivenheder. For fem-seks år siden forsøgte Dagens Nyheter sig med en lignende satsning, men brugerne var den gang ikke klar til tv på nettet, siger DN.se-chef Anna Åberg til Resume.
Relaterede artikler
Global: Forbes skal sælges
For abonnenter
Global: Netflix genopliver Forbrydelsen-remake - igen
For abonnenter
Global: Snart én mio. svenske Netflix-brugere
For abonnenter