Saxo Bank springer for alvor ud i genren brand journalism med den ny satsning, der får navnet Saxo Bank TV. Det skriver Børsen.
Sammen med en relancering af bankens netmedie Tradingfloors.com udgør det, hvad tovholder for projektet Rune Bech, tidligere digital direktør hos TV 2 og medstifter af Netdoktor, kalder en massiv mediesatsning. Til satsningen har Saxo Bank blandt andet hentet tunge folk som værten Owen Thomas med en fortid hos BBC, CNN og Bloomberg. Ambitionen er at blive en slags Facebook for traders.
”Det drejer sig om et nyt medieunivers, som er målrettet vores kunder, og som vi kommer til at markedsføre globalt, både via sociale og traditionelle medier og viralt,” siger Rune Bech, medie- og kommunikationsdirektør hos Saxo Bank, til Børsen, og siger desuden, at Owen Thomas og de øvrige medarbejdere får redaktionel frihed.
Berlingske begynder snart content marketing-produktion
Euroinvestor køber resten af Boliga
Stiftere køber Euroinvestor af Saxo Bank
Liberal valgsejr på 180grader.dk