MediaWatch

TV 2 drosler ned for jagten på unge seere

Hovedkanalen skal ikke hovedkuls jagte de 20-40-årige seere, men satse så bredt, at aldersgruppen over 50 år pludselig ikke længere er fy-fy, lyder det fra  programdirektør Anne Engdal Stig Christensen.

Anne Engdal Stig Christensen, TV 2. | Foto: TV 2

At TV 2 længe haft særdeles godt fat i det modne seer-segment med TV 2 Charlie har længe været åbenlyst, men nu skal hovedkanalen også gøre op med at have hovedfokus på de unge målgrupper, skriver Børsen.

Der skal satses bredt i stedet for ungt, og derfor skal hovedkanalen nu heller ikke være bange for at kigge mod de ældre seere. Det skal ske ved at finde tilbage til det gamle TV 2-dna, lyder det fra TV 2’s programdirektør Anne Engdal Stig Christensen. Det vil sige: Livsstil, nyheder, store samlende events som sportsbegivenheder samt weekendunderholdning.

"Vi går tilbage og står meget stærkt på vores public service-grundlag. Det handler om at genvinde seernes kærlighed og respekt," siger hun til Børsen.

Wexø: Kanal 5 har tv-krudt til mere

TV 2's 'Rita' på Netflix

TV 2 og DR indgår ny aftale om Tour de France 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs