TV 2 drosler ned for jagten på unge seere

Hovedkanalen skal ikke hovedkuls jagte de 20-40-årige seere, men satse så bredt, at aldersgruppen over 50 år pludselig ikke længere er fy-fy, lyder det fra  programdirektør Anne Engdal Stig Christensen.
Anne Engdal Stig Christensen, TV 2. | Foto: TV 2
Anne Engdal Stig Christensen, TV 2. | Foto: TV 2

At TV 2 længe haft særdeles godt fat i det modne seer-segment med TV 2 Charlie har længe været åbenlyst, men nu skal hovedkanalen også gøre op med at have hovedfokus på de unge målgrupper, skriver Børsen.

Der skal satses bredt i stedet for ungt, og derfor skal hovedkanalen nu heller ikke være bange for at kigge mod de ældre seere. Det skal ske ved at finde tilbage til det gamle TV 2-dna, lyder det fra TV 2’s programdirektør Anne Engdal Stig Christensen. Det vil sige: Livsstil, nyheder, store samlende events som sportsbegivenheder samt weekendunderholdning.

"Vi går tilbage og står meget stærkt på vores public service-grundlag. Det handler om at genvinde seernes kærlighed og respekt," siger hun til Børsen.

Wexø: Kanal 5 har tv-krudt til mere

TV 2's 'Rita' på Netflix

TV 2 og DR indgår ny aftale om Tour de France 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også