Global: Twitter vil udnytte kobling til kommerciel tv

Twitter Amplify giver annoncører adgang til brugerne, mens de tweeter om tv; aviser anklages for at kaste benzin på Husby-bålet; og TV4 News fik ikke en chance.

Twitter‘s topledelse har netop besluttet, hvorledes de vil kapitalisere på, at kernebrugere nærmest tweeter i vildelse, mens de ser tv. Målet er at tillade, at annoncører kan sende budskaber til brugerne, mens de ser tv, og lige har set annoncørens reklamefilm.  Det nye tiltag hedder Twitter Amplify, og kan koble annoncører til seernes løbende Twitter-kommentarer, skriver NYTimes.

Aviser anklages for at puste til ilden

Expressen og Aftonbladet anklages for at opfordre unge i den voldsramte Stockholm-forstad, Husby, til afbrænde biler, så aviserne derefter kan købe fotos af dem.  Det dementeres dog af både Expressen og Aftonbladet. Det er SVT-medarbejderen Joakim Lamotte, som på sin blog videregiver flere Husby-indbyggeres anklager mod dagbladene, skriver dagensmedia.se.

Synd TV4 News ikke fik en chance

TV 2 Nyhetskanalen i Norge - parallel til TV2 News - er ked af, at Bonniers TV4 News blev lukket forleden. De danske og norske udgaver kører nemlig udmærket, og Sverige er et langt større mediemarked end Norge og Danmark. “Jeg blev sådan set ikke overrasket, men at ejerne vælger at lægge kanalen ned, uden at give den en fair chance, synes jeg er overraskende,” siger Nyhetsredaktør Jan Ove Årsæther i TV 2, til Kampanje.com.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også