MediaWatch

Medieaktier: Aller-aktie hopper tilbage på niveau

Efter et 2011 hvor aktien bag Aller-koncernen dykkede på børsen, er aktien efter 2012 tilbage på niveau. Sammen med Schibsted er den blandt de positive aktier i et broget nordeuropæisk mediemarked.

Foto: Colourbox

Nordiske medieaktier har i de seneste år været en ujævn affære for investorerne, og det samme kan siges om 2012.

De store børsnoterede mediekoncerner har kæmpet med svære konjunkturer i finanskrisens skær og har samtidig været udfordret af den digitale udvikling. For en række af selskaberne er aktiekurserne raslet ned, mens enkelte andre har klaret skærene.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kritiseret aftale om rettighedsbetaling lagt på is, mediebureauer kigger efter alternativer til Facebook, DR dropper livekoncerter, podcastbureau udvider med nye formater, og lokale radio- og tv-stationer har fået inddraget deres sendetilladelser. Læs med, når vi gennemgår ugens største mediesager.

Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise

En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs