Global: Svensk Metro lancerer modemagasin

Svenske Metro knopskyder med modemagasin, Jimmy Savile-dokumentaren, der udløste skandalen, belønnet, og Oscar-reklamepriser kan matche Superbowl.

Metro i Sverige lancerer den 21. marts bladet ‘Metro Mode’, der bliver et gratis “glossy” magasin.

Magasinet, som vil supplere modestoffet i den daglige avis og på metromode.se, henvender sig til kvinder på 25-39 år i Stockholm, Göteborg och Malmö. Metro Mode skal indeholde modetrends, styling og skønhed, plus interviews, reportager og tips, skriver Dagensmedia.

Savile-dokumentar belønnet

The Royal Television Society TV i England uddelte i går priser til dokumentaren ‘Exposure: The Other Side of Jimmy Savile', der blev vist 2. oktober 2012 på BBC, og udløste en flodbølge af konsekvenser. Dokumentaren fik prisen for ‘biggest scoop’ og bedste ‘current affairs programme’, mens  ITN’s nyhedsdækning af den efterfølgende Savile-skandale fik en særlig pris, skriver Guardian.

Oscar matcher Superbowl

I år er reklamebranchen på Madison Avenue lige så forventningsfulde op til Oscar-uddelingen på søndag som Hollywood. Annoncører betaler networket ABC de højeste reklamepriser siden 2008 for at få plads i tv-dækningen af  Academy Awards. ABC kræver priser, der nærmer sig Superbowl niveauer, nemlig op til 1,8 mio. dollars for 30 sec., skriver NYTimes.

Tv-målinger i USA revideres

Analyseinstituttet Nielsen overvejer, hvorledes man vil måle de nationale seertal i USA. Tv-branchen lægger nu for alvor pres på Nielsen for at få opsamlet alle de måder, som amerikanerne ser tv på. Første udfordring for Nielsen er at redefinere, hvad en tv-husstand er.  Hidtil har Nielsen kun indregnet sening via antenne, satellit eller kabel, skriver LATimes.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også