Stig Ørskov: Ny JP-chef skal styrke digitalt momentum

JP/Politikens Hus står foran en ny tre-årig strategiperiode, og derfor var det naturligt nu at skifte ud i toppen af Jyllands-Posten som følge af, at avisens digitale omstilling ikke sker hurtigt nok.
Stig Ørskov efterlyser mere fart på arbejdet med at få solgt digitale abonnenter til Jyllands-Posten, siger han, efter Jacob Nybroe stopper som ansv. chefredaktør for avisen. | Foto: PR Foto/JP Politikens Hus
Stig Ørskov efterlyser mere fart på arbejdet med at få solgt digitale abonnenter til Jyllands-Posten, siger han, efter Jacob Nybroe stopper som ansv. chefredaktør for avisen. | Foto: PR Foto/JP Politikens Hus

Mens den redaktionelle ledelse under Jacob Nybroes syv år som ansv. chefredaktør anerkendes for at have skabt et solidt publicistisk udgangspunkt for Jyllands-Postens fortsatte udvikling, halter det med den nødvendige digitale transformation, som er alle mediers helt afgørende udfordring. Og derfor er der behov for nu at sætte nye kræfter på broen i Mediebyen ved Aarhus Havn.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også