Politikere har brugt fire mio. kr. på Facebook-annoncer på ti dage

Det parti, der har brugt flest penge på annoncer på det sociale medie, er Liberal Alliance.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Knap halvvejs gennem valgkampen har de danske politikere nu brugt flere penge på Facebook-annoncer, end der blev brugt under hele valgkampen op til sidste folketingsvalg i 2019. Det skriver Mediet Markedsføring på baggrund af nye tal fra Facebook Ad Library delt på politiskannoncering.dk.

Partierne har indtil videre brugt 3,96 mio. kr på facebook-annoncering, mens de gennem hele valgkampen i 2019 brugte brugte ca. 2,7 millioner kroner ifølge mediet.

Det parti, der har brugt flest penge på annoncer på Facebook er Liberal Alliance med 1,21 mio. kr., herefter følger Det Konservative Folkeparti med 807.060 kr., og på en tredjeplads ligger Socialdemokratiet, der har købt annoncer for 446.876 kr.

De nye tal fra politiskannoncering.dk er trukket frem til den 15. oktober, og dækker altså de første 10 dage af valgkampen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også