MediaWatch

Facebook flytter fokus fra nyhedsfunktioner til kreatør-økonomi

Moderselskabet Meta Platforms rykker rundt på ressourcerne i Facebook.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

I stedet for funktionerne Facebook News og nyhedsbrevet Bulletin, skal der i Facebook nu fokuseres mere på kreatør-økonomien. Det skriver The Wall Street Journal.

Facebook news, lanceret i 2019, er et kureret valg af nyhedshistorier, som brugerne kan finde under en fane på appen eller hjemmesiden, mens funktionen Bulletin blev lanceret i 2021, hvor brugerne bidrager med indholdet til nyhedsbrevet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs