
De seneste par år er annoncørernes interesse for alvor blevet vakt omkring kommercielle podcastsamarbejder, og det var ifølge Le Gammeltoft, direktør for medie- og bureauvirksomheden Heartbeats, med til at fordoble mediehusets omsætning fra 11 til 22 mio. kr. i seneste regnskabsår, som løb frem til oktober 2021.
Heartbeats har hverken satset på mediestøtte, betalingsmur eller bannerannoncer, siden medieselskabet blev stiftet i 2015. Derimod er forretningsmodellen bygget op om kommercielle partnerskaber og brandet content. Det har indtil sidste år været en underskudsgivende forretning, men med den øgede annoncørinteresse for bl.a. podcastpartnerskaber blev det vendt i 2021. For første gang stod der sorte tal på bundlinjen.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app