Branchemediet Markedsføring indleder skandinavisk samarbejde

Nichemediet Markedsførings nye samarbejde med branchemedierne Resumé i Sverige og Kampanje i Norge skal øge kvaliteten og overblikket for læsere og medlemmer. Blandt andet vil medierne i fællesskab kortlægge det nordiske marked.
Andreas Marckmann Andreassen, ansv. chefredaktør på mediet Markedsføring. | Foto: Jacob Nielsen/Mediet Markedsføring/Ritzau Scanpix
Andreas Marckmann Andreassen, ansv. chefredaktør på mediet Markedsføring. | Foto: Jacob Nielsen/Mediet Markedsføring/Ritzau Scanpix

Tre branchemedier for marketing, bureauer og kommunikation i Norge, Sverige og Danmark indgår et nyt journalistisk samarbejde. Det skriver Markedsføring i en pressemeddelelse.

Ifølge ansv. chefredaktør på Markedsføring, Andreas Marckmann Andreassen, vil samarbejdet med svenske Resumé og norske Kampanje bestå af både store og små journalistiske projekter, ligesom de tre medier vil dele ideer og reseach.

Den ansv. chefredaktør fortæller, at formålet med samarbejdet er at øge kvaliteten og overblikket for læsere og medlemmer i en tid, hvor både bureauer og annoncører i højere grad samarbejder og ejes på tværs af de nordiske lande.

"Masser af vigtige emner og problemer for både bureauer og annoncører stopper ikke ved den danske grænse. Vi kan lære meget af hinanden, og jeg er overbevist om, at vi kan lave et bedre produkt sammen," siger Andreas Marckmann Andreassen.

Større musker

Resumés ansv. chefredaktør Yasmine Winberg siger i pressemeddelelsen, at "vi får betydeligt større muskler til at fordybe os, kortlægge det nordiske marked og undersøge, hvordan forandringer i det marked påvirker branchen lokalt."

Samarbejdet har ifølge pressemeddelelsen allerede givet sig udslag i Markedsførings første "Nordisk Brief", hvor man bl.a. kan læse om psykiske problemer i den svenske bureauverden og Kampanjes afdækning af kampen mellem Knowit og Noa i Norden.

Det nordiske samarbejde ændrer ikke på prisen for et medlemskab af Dansk Markedsføring, oplyser Andreas Marckmann Andreassen.

Men hvor det meste af Markedsførings indhold er gratis for alle, kræver adgang til ”Nordisk Brief”, at læseren er medlem af  Dansk Markedsføring. Det nye format er ifølge den ansv. chefredaktør led i en strategi om, at mediet Markedsføring skal have mere indhold, som skaber værdi kun for medlemmerne.

Andreas Marckmann Andreassen har været ansv. chefredaktør på Markedsføring siden juni 2021. Han kom fra fagbladet Journalisten, hvor han var digital redaktør og nyhedschef.

Markedsføring henter ny chefredaktør fra Journalisten 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også