MediaWatch

Automatiseret journalistik kan udfordre mediehuse på deres kernekompetence

Robotjournalistikken vinder indpas i mediehusene, men kan også sætte medierne i en ny konkurrencesituation med globale techkoncerner som Google på nyhedsformidlingen, mener strategichef og ph.d. i digital mediestrategi.

Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix

Hvis der er noget, mediebranchen har lært 25 år efter internettets indtog, er det, at teknologien ikke står stille.

Det gælder også journalistrobotter, og forude venter store omvæltninger, lyder det fra Kasper Lindskow, der ud over at være chef for strategi og forretningsudvikling hos Ekstra Bladet også er ph.d. i digital mediestrategi.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs