MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Berlingske Media købte sig ind i ejerkredsen bag Radio Loud, sexisme-undersøgelser fik konsekvenser og Jyskevestkysten ændrede lokalredaktioners ledelse. Kom med på overflyvning gennem den seneste uge i mediebranchen.

Foto: Stine Bidstrup/Ritzau Scanpix

Weekenden står endnu engang for døren, og for nogle er ugen måske gået en anelse stærkt - i hvert fald lagde ugen i Mediedanmark nyhedsmæssigt ud i topfart. Her er dit overblik over de største begivenheder fra de seneste syv dage i branchen.

Vi indleder med nyheden, der landede mandag morgen. Radio Loud trak Berlingske Media ind i sin ejerkreds. Rationalet lød ifølge adm. direktør hos Berlingske Media, Anders Krab-Johansen, at mediehuset vil drage erfaringer med at nå ud til unge lyttere, som er Radio Louds målgruppe.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier vil have åbnet diskussion om fordeling af licensoverskud

De mange millioner i såkaldt merlicensprovenu bør fordeles, så de i højere grad bidrager til at skabe bredde i medielandskabet og holder hånden under lokal- og regionalmedier, lyder det fra adm. direktør i Danske Medier, der vil have gjort op med, at en stor bid af kagen tilfalder DR.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs