MediaWatch

Zetland dropper annoncer på Facebook i juli

Zetland har længe haft en ambition om at stoppe med at annoncere på Facebook. Det sociale medies fodslæbende svar på presset fra omverdenen har gjort forskellen.

Lea Korsgaard står som chefredaktør i spidsen for den redaktionelle linje på Zetland. Her har man længe diskuteret, hvorfor man gav annoncekroner til Facebook. | Foto: Lars Krabbe/ERH

Det har egentlig været et langsigtet mål for Zetland at gøre sig uafhængig af annoncering på Facebook.

Og nu giver mediet det et forsøg den kommende måned, skriver Anna Ebbesen, der er engagementschef på Zetland, i en opdatering.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs