MediaWatch

Telemillionær har skudt millioner i digitalt annoncefirma

Serieiværksætteren Morten Strunge går ind i markedet for digitale annoncer med investering i firma, der giver mediehuse mulighed for at tjene penge på at hjælpe annoncører.

Morten Strunge, som bl.a. står mobilselskabet Plenti og e-bogstjenesten Mofibo, har investeret "et større, éncifret million- beløb" i det digitale annoncefirma Nexta.io, som er stiftet af adm. direktør Jesper Urban og kommerciel direktør Martin Jensen, som begge har en fortid hos Adform. Det skriver Børsen.

Nexta.io har udviklet et annonceværktøj, som er målrettet mediehuse. Med værktøjet kan annoncekonsulenter hos mediehusene hjælpe lokale annoncører, der typisk ikke bruger mediebureauer, med at lave en kampagne, så annoncørens reklamepenge bruges så effektivt som muligt. Mediehuset kan så tage en procentdel af annoncekronerne for rådgivningen.

Værktøjet er allerede solgt til et dansk mediehus med ca. 200 sælgere, og pengene fra Morten Strunge skal bl.a. udvikle værktøjet, så det også kan håndtere annoncering i mediehusets egne aviser, fortæller adm. direktør i Netxta.io, Jesper Urban, til Børsen.

Netxta.io forventer at nå break-even priomo 2018.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Regeringen går efter kun at sælge 49 pct. af TV 2, ugebladskæmpen Aller kom med regnskab, som ikke så godt ud for den danske dels vedkommende, og DF meldte sig klar til at skrue på de ønskede DR-besparelser. Det er blevet tid til ugens tour gennem mediebranchens største begivenheder.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere