GroupM åbner site om husstandsomdelt reklame

Nyt site fra mediebureauet vil informere om tendenser, status og effekt af husstandsomdelte reklamer for at slå et slag for printkanalen ud til forbrugerne.
Foto: PR/GroupM
Foto: PR/GroupM

Selvom Postnord i går fremlagde en gennemgribende krise- og spareplan, der især er udløst af tommere postsække med breve og reklamer, er det for tidligt at droppe den husstandsomdelte reklame, mener mediebureauet GroupM.

Derfor vil bureauet slå et slag for annoncekanalen med et nyt site, husstandsomdelt.dk. Det skriver bureauet i en pressemeddelelse.

"Husstandsomdelingen er ved flere lejligheder erklæret død som mediekanal – eller lagt på hospice ved siden af flow-tv. Det skyldes især manglende indsigt, og det vil en række spillere på bureau-siden, distribution, data og analyse nu ændre på med et nyt informationssite," skriver GroupM.

"Det nye site skal orientere om markedet, udviklingen, status på nej-tak, værktøjer, seminarer og hvordan man kommer i gang," siger Claus Holm, Direct & Business Manager i GroupM, i meddelelsen.

"Det er en klassisk kanal, der suppleret med nutidig teknologi har nogle muligheder, som de færreste kender til. I dag kan man nå bestemte husstande helt ned til klynger af fem, takket være intelligent distribution," siger Claus Holm.

Partnerkredsen bag Husstandsomdelt.dk tæller ud over mediebureauerne i GroupM også data og analysefirmaerne Geomatic og NN Markedsdata/Bisnode.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også