Virksomhed dropper digitale annoncer og øger omsætning

Beslutning om at opgive digital markedsføring har givet pote for sønderjysk virksomhed, der i stedet sendte breve ud.
Foto: Ulrich Borch/POLFOTO/Arkiv
Foto: Ulrich Borch/POLFOTO/Arkiv

I en tid hvor alt foregår online, kan det virke besynderligt, at den sønderjyske virksomhed Toptryk opgav at bruge online markedsføring og annoncering i starten af 2016. Men det har vist at være lidt af en genistreg, da det har løftet omsætningen gevaldigt.

Det skriver Børsen.

Fremfor den digitale markedsføring valgte Toptryk at gøre noget helt modsat. Det lykkedes nemlig for virksomheden at finde et hul i markedet ved at sende fysiske breve ud i stedet. Salgs- og marketingschefen, hos Toptryk, Palle Bo Schmdt, er ikke i tvivl om, at det er det nye tiltag, der er den primære årsag til, at omsætningen steg med 25 pct. i 2016 til 51 mio. kr.

"Respekten for personlige breve er ekstremt høj sammenlignet med den troværdighed, der er for bannerannoncer eller nyhedsbreve. Der er meget mere respekt og troværdighed om et brev, som kommer i postkassen med dit navn på," siger Palle Bo Schmidt til avisen.

Virksomheden oplevede også hurtigt respons på brevene, hvor op imod 10 pct. reagerede. Men selvom brevene har været en succes, åbner Palle Bo Schmidt for, at Toptryk i fremtiden vil have bannerannoncer i relevante medier, hvor virksomheden kan ramme sin målgruppe.

Berømt dansk specialbryggeri: Vi har aldrig brugt én krone på annoncer

Digitalt annoncesalg tordner frem i USA

Regionalt styrtdyk på annoncemarkedet 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også