Facebook lader udgivere varsle videosendinger

Udgivere kan fremover varsko om kommende live-transmissioner. Formålet er at skabe mere opmærksomhed om videosendingerne.
Foto: Jeff Chiu/AP/Polfoto
Foto: Jeff Chiu/AP/Polfoto

Som noget nyt kan udgivere på forhånd varsle, hvornår de har tænkt sig at sende live video på Facebook. Det oplyser det sociale medie.

Værktøjet fungerer sådan, at udgiverne op til en uge på forhånd kan fortælle sine følgere, at der på et senere tidspunkt vil blive sendt live. Formålet er at skabe opmærksomheden om transmissionerne.

"Planlægning af en livetransmission gør det nemmere at opbygge forventninger og buzz hos dit publikum, før transmissionen begynder, så du kan begynde stærkt med et allerede forsamlet pulbikum. Når du planlægger en live-video, bliver en notifikation publiceret i dit nyhedsfeed, som fortæller dine følgere på Facebook, at transmissionen er på vej," skriver Facebook om det nye tiltag.

Udrulningen af den nye funktionen begynder i morgen, torsdag, og vil løbe over de kommende uger, skriver Facebook.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også