Peytz: Facebooks brugtbørs kan vælte danske spillere

Lanceringen af Facebooks Marketplace kan koste forretning for danske spillere som Den Blaa Avis og Gul og Gratis, mener bureaudirektør.
Foto: Jeff Chiu/AP/Polfoto
Foto: Jeff Chiu/AP/Polfoto

Det kan komme til at gøre ondt på brugtbørser som Den Blaa Avis, Gul og Gratis og Tradono, der i dag deler markedet i Danmark, når Facebook træder ind på rubrikmarkedet med Facebook Marketplace, skriver Børsen.

Antallet af danskere, der månedligt bruger Facebook, mere end tre mio., giver Facebook muligheden for at kickstarte kendskab og brug af den nye platform for køb og salg mellem private, mener stifter og ejer af det digitale bureau, Peytz & Co.

"Facebook kan vælte de danske konkurrenter af tronen, hvis de formår at gøre det rigtigt. De har muligheden for at skabe en helt unik brugtbørs," siger Christian Peytz, direktør i Peytz & Co.

Hos Ebay, der ejer Den Blaa Avis, og den app-baserede danske brugtbørs Tradono er der dog ingen bekymrede miner med udsigten til konkurrencen fra Facebook.

Facebooks lancering kan udvide markedet, mener Nikolaj Gjeding Larsen, direktør for Den Blaa Avis, og melder, at portalen vil tage konkurrencen op bl.a. ved at udvikle nye tilbud og services inden for fragt, forsikring og webshops målrettet brugtmarkedet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også