New York Times investerer i nyhedsbrev til kvinder

Hurtigtvoksende nyhedsbrev henter for anden gang i år kapital udefra. Pengene skal bruges til produktion af videoindhold.

En række investorer, heriblandt New York Times, har investeret 500.000 dollar i virksomheden Theskimm, som udgiver nyhedsbrevet Daily Skimm rettet mod yngre kvinder. Det skriver Recode.

De øvrige investorer er bl.a. Yannick Bolloré, topchefen i det franske mediekonglomorat Havas, og medierådgivningsfirmaet MediaLink.

Ifølge stifterne af Theskimm, Danielle Weisberg og Carly Zakin, skal pengene fra investorerne gå til at udvide med en originalt video-indhold.

"Som nyhedsnørder er det en stor ting, at New York Times investerer i vores virksomhed," udtaler Carly Zakin.

Theskimm fik senest polstret bankbogen, da virksomheden hentede 8 mio. dollar i investeringsrunde i sommer. 21st Century Fox Inc. var blandt dengang blandt de største investorer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også