MediaWatch

Iværksætter får millioner til kamp mod jobplatforme

Med en kapitalindsprøjtning i ryggen vil iværksættervirksomhed spare koncerner millioner på jobannoncering.

Foto: Sisse Dupont/Polfoto/Arkiv

Iværksættervirksomheden Ontame, der konkurrerer med de klassiske jobplatforme, har fået en ny kapitalindsprøjtning. Det skriver Børsen.

Det er investoren Magnus Kjøller og Seed Capital, der lagt mellem 4 og 5 mio. kr. i virksomheden, hvis kunder omfatter bl.a. Nordea, BMW, Dong Energy, TDC og PwC.

"Med vores platform kan virksomhederne se, hvad de får for deres marketingkroner til rekruttering, og på længere sigt er planen, at vi skal hjælpe kunderne med at annoncere de rigtige steder," siger medstifter og direktør i Ontame, Jens Reimer Olesen, til Børsen.

Ontame har for nylig også ansat den tidligere salgschef fra Linkedin i Norden. Selskabets mål er at runde mere end en mia. data datapunkter pr. måned inden sommer.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen.

Nyt medieforlig på plads med kulturbidrag og 100 mio. kr. til DR

Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensen (S) er blevet enig med en kreds af seks partier om en ny medieaftale, som har været ventet siden 2019. Den indeholder bl.a. støtte til lyd og podcast, et sænket titelloft, en ny børneradiokanal, flere millioner til ugeaviser og en afgift på seks pct. af streamingtjenesternes omsætning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs