MediaWatch

TV 2 vil levere skræddersyede nyheder på mobilen

En ny udgave af TV 2’s nyhedsapp giver brugerne mulighed for at følge de nyheder, der interesserer dem mest.

Foto: Henrik Ohsten/TV 2

Uanset om man brænder for at følge med i det politiske spil på Christiansborg eller er sportsentusiast med forkærlighed for fodbold, vil TV 2 forsøge at ramme brugernes kerneinteresser med en redesignet udgave af sin nyhedsapp.

Tv-kanalen har for nylig lanceret den opdaterede nyhedsapp, hvor brugerne har mulighed for at bestemme, hvilke stofområder de vil modtage såkaldte push-beskeder om. Det drejer sig om 14 forskellige emneområder – lige fra politik og business til trafik og vejret.

”Vi har gjort det lettere for brugerne at navigere rundt mellem platformene, og samtidig har vi lyttet til brugernes ønske om at modtage mere målrettede push-beskeder. Baseret på brugernes input har vi opdelt vores indhold i en række nye og mere logiske kategorier, som man kan til- eller fravælge,” siger TV 2’s digitale direktør Anders Blauenfeldt i en pressemeddelelse.

I den tidligere udgave af nyhedsappen var det kun generelle breaking-nyheder, som blev sendt ud som push-beskeder.

Udover muligheden for at tilpasse indholdet til brugernes interesseområder, har nyhedsappen også fået en visuel overhaling, så dens design fremstår identisk med udseendet på hjemmesiden tv2.dk.

Ifølge TV 2 er nyhedsappen Danmarks største med 17 mio. månedlige besøg fra ca. en halv million forskellige enheder.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs