MediaWatch

Gaffa tilpasser hjemmesiden til mobilen

Musikmagasinet har tilpasset sin hjemmeside, så indholdet i højere grad tilpasser sig mobil og tablet.

Ligesom store dele af det øvrige medielandskab oplever musikmagasinet Gaffa vækst i trafikken fra mobil, og for at imødekomme den udvikling lancerer Gaffa en ny mobilvenlig hjemmeside. Det skriver Gaffa i en pressemeddelelse.

Gaffa skriver, at hjemmesiden har fået et nyt responsivt design, så indholdet i højere grad tilpasser sig mobil og tablet. Forventningen er, at det nye design "vil give endnu flere tilfredse brugere uanset størrelsen på deres skærm", skriver Gaffa.

De seneste trafiktal viser, at Gaffas trafik fordeler sig med 47 pct. fra mobil, 42 pct. fra desktop og 11 pct. fra tablet, oplyser magasinet.

Det nye design er blevet til i samarbejde med det digitale udviklingsbureau Mediaworkers og reklamebureauet Pravda.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs